Skall här bättre beskriva syftet med både denna hemsida och Facebookgruppen Kullsviks Badförening numera med det nya namnet Kullsvikens Vänner och framför allt interaktionen mellan de båda forumen
Hemsidor i alla ära, men jag tror starkt på Facebook som en annonspelare för hemsidor. I dagens läge med allt större användning av mobila enheter verkar hemsidor halka efter. Speciellt avseende dess aktualitet. Brukar jämföra med följande i skala 1-5.
Där 1 är sämst och 5 det mest optimala:
- Annons i tidningar alt. listad i Telefonkatalogen. Med undantag av Födslar och Dödslar
- Hemsida med beroende av någon mer eller mindre vaken webmaster
- Facebook sida
- Facebook grupper
- Hemsida upplagd med WordPress där man sköter all uppdatering själv, både via dator och/eller en app i sin mobila enhet, såsom mobil, läsplatta och gärna med påannonsering av hemsidan genom din Facebook, när du vill påkalla uppmärksamhet. På detta vis har du en dagsaktuell hemsida, med näsrmast ett dynamiskt innehåll
Punkten 1 är det mest statiska och förlegade alternativet. Punkten 2 har historisk varit profileringen på internet, men brister alltmer i sin aktualitet. Punkten 3 Facebook har blivit det alltmer dynamiska viset att profilera sig, där enligt mitt förmenande Facebook grupper visat sig vara mer i ögonfallande. Punkten 4 och 5 ser jag som det mest dynamiska verktyget och då förstärkt genom påannonsering via Facebook och i detta fallet gruppen Kullsvikens Vänner.
Fortsättning följer….